VIP dag

Training op maat

Ben je toe aan verdieping of specialisatie binnen het vak? Tijdens een VIP-dag gaan we aan de slag om jouw vaardigheden naar een hoger plan te tillen. De training is één op één en op maat gemaakt, zodat het rendement hoog is. De enige vraag is: waar wil jij je verder in bekwamen? Crisiscommunicatie, reputatiemanagement of het genereren van free publicity, de mogelijkheden zijn eindeloos.


Free publicity

‘Bel jij de krant even, dan kunnen ze dit persbericht plaatsen?’  Aan jou de schone taak om uit te leggen dat het zo niet werkt. Free publicity genereren is lang niet zo gemakkelijk als de ‘buitenwacht’ vaak denkt. Er zijn verschillende manieren om media aandacht te krijgen voor je bedrijf of organisatie, met ‘en zonder actuele aanleiding. Behalve het verhogen van je naamsbekendheid kan free publicity ook direct bijdragen aan de reputatie van jouw organisatie. Reden te meer om goed na te denken over mogelijkheden, media en middelen.


Reputatiemanagement

‘Een goede reputatie komt te voet en gaat te paard’, luidt het gezegde. Maar hoe hou je de teugels in eigen hand? Wat kun je als woordvoerder betekenen voor en tijdens een reputatiecrisis (spoiler alert: veel!)


Crisiscommunicatie

En dan is het zover: full blown crisis. Goede crisiscommunicatie helpt reputatieschade beperken, maar hoe pak je het aan? Wie moeten er worden opgelijnd? Is het draaiboek klaar? Wat staat er überhaupt in een crisisdraaiboek?


Relatie journalisten

Journalisten en communicatieprofessionals hebben vaak een haat-liefde verhouding. Uiteindelijk kunnen we niet zonder elkaar en is een goede relatie van cruciaal belang. Voor free publicity, maar zeker ook in tijden van crisis. Hoe bouw je een relatie op? Wat doe je wel en wat vooral niet?

 

Duurzaamheid

Het verduurzamen van de bedrijfsvoering en maatschappelijk verantwoord ondernemen is allang niet meer het exclusieve domein van NGO’s. Voor veel bedrijven is duurzaamheid inmiddels de license to operate. De komende jaren zal de focus van veel bedrijven steeds verder verschuiven naar duurzaamheid en het publiekelijk afleggen van verantwoording – al dan niet onder druk van de publieke opinie. Het wordt in toenemende mate een belangrijk aspect van de reputatie van organisaties. Wat betekent dit voor de (externe) communicatie? Welke rol pak jij hierin als woordvoerder?

Tijdens deze training leer je wat jij wil, bijvoorbeeld:

Hoe je Free publicity genereert
Hoe om te gaan met Reputatiemanagement
Crisiscommunicatie
Hoe bouw je een relatie op met journalisten

Meer informatie over deze training?

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden

Bekijk ook onze andere trainingen

Effectief woordvoeren

Leer effectief woordvoeren in drie maanden: van het schrijven van een effectief persbericht en het opbouwen van een relevant intern en extern netwerk, tot free publicity genereren en strategisch adviseren tijdens crisis.

Bekijk training

Mediatraining

Of je nu woordvoerder, CEO of go-to expert bent: een goed verhaal is één, maar je lichaamstaal is van cruciaal belang als je wilt dat je boodschap beklijft zodra je voor de camera plaatsneemt!

Bekijk training

Communicatietraining voor teams

Tijdens een incompany training focus je als team op de voor jullie relevante aspecten van het woordvoerderschap. Of het nu gaat om het schrijven van een scherpe kernboodschap, contact met journalisten of het genereren van free publicity. 

Bekijk training

Lichaamstaal voor communicatie professionals

Een strategisch advies begint met een goed verhaal. Hoe je boodschap wordt ontvangen, hangt echter voornamelijk af je lichaamstaal.

Bekijk training

Presentatietraining

Eén presentatie of pitch kan het verschil maken tussen een nieuwe klant, een positief advies of een gemiste kans. Wat maakt dat het ene verhaal wel blijft hangen en het andere niet?

Bekijk training